Den som är den

Den som är den

tisdag 8 april 2014

Bloggkärlek - Martinreda


Ja, jag låg och försökte knåpa ihop ett bra inlägg inatt, i mitt huvud då. Jag är ju i ett diffust men bipolärt tillstånd så även om kroppen sover gör inte hjärnan det.
Mobilen är då min bästa vän och jag läser och jag läser. Jag fastnar i hans blogg, som jag alltid gör, fast denna gång var klockan 01.15 och jag störde grannen tydligen. 
Grannen som då är Henrik.  

Han skriver om inredning, trender och design på ett sätt som är så där utsökt analytiskt. 
En kritiskt, humoristiskt nästintill satirisktiskt (är det ens en ord tänker jag nu, ja det får vara det) förklaring på vad som händer i inredningsvärlden är vad man får. 

Han skriver även om bloggträffar där han är den enda mannen och där de delas ut kvinnoporr i form av män som köpt den bästa krämen mot mensont, män som plockar ur diskmaskinen och män som byter blöjor.

Han skriver om sin vardag med sina barn och sin minst lika talangfulla fru Hanna som jag förstått det jobbar med Borås tapeter. Det är hans självdistans och den där underliggande bitterhumorn som får mig att le, le från början till slut. 

Så för att göra det hela så enkelt som möjligt. 
Vill du ha en blogg som får en att tycka att världen känns en aning lättare just i den stunden? 
Humor har ju den effekten på människor. 
Vill du också känna att du lärt dig något, fått mer mat på benen? 

Ja, men då är Martinreda bloggen för dig :)  


Kraaamis

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar